Dance Dance Dance.

Seizoen drie van Dance Dance Dance is weer begonnen en daar word ik blij van.
dance-logo

Is dat omdat ik het een leuk programma vind? Mwoa, als ik heel eerlijk ben is het vooral omdat er in dit programma ZO VEEL gebeurd waar ik commentaar op kan leveren dat het echt mijn hele avond kan maken.

Als je een programma wil volgen, en er niet tegen kunt als er continu door heen geouwehoerd word heb je echt een hekel aan mij, ik houd namelijk geen seconde mijn klep dicht. Nu heb ik inmiddels een paar hele lieve mensen om mij heen verzameld die er hetzelfde in staan als ik, de een wat meer dan de ander maar toch, commentaar leveren met zijn 4en is altijd leuker dan alleen!

En tsja, waar zullen we eens beginnen.. Het decor: prachtig, net echt allemaal dus niks meer aan doen. Chantal Janzen: hilarisch, mag ook blijven. Jandino heeft punten gescoord met het hysterische slangengebeuren van gisteren, voor de rest heeft hij alle vrouwelijke deelnemers mijn inziens altijd net iets te stevig vast om de middel (en hij praat ook gewoon HEUL hard)

Ik kan niet dansen, of nouja, ik kan wel dansen maar dat zijn geen moves waarvoor je een acht punt vijf krijgt van Timor Steffens. Nee, dat zijn meer moves waarmee je de dansvloer leeg krijgt omdat iedereen je keihard uit staat te lachen vanaf een afstandje omdat ze bang zijn anders geraakt te worden door een random zwaaiend arm of been.
(lessen zijn te volgen tegen een tarief van €5 per move)
Dat feit weerhoud mij er echter niet van om mensen af te kraken. Maan die Beyoncé doet? prima, maar die ging dus echt niet gelijk met de achtergronddansmeisjes hé! en Toprak die met het broertje van Nagini om haar nek de trap af rent word ook afgefakkeld want: ze had een soort van glittersokjes aan die heel erg afleidden. Dat soort waardeloze dingen vallen mij op, en daar moet ik dan iets van zeggen. Slaat nergens op, vind ik wel leuk om te doen.

Het hoogtepunt(?) van de avond vind ik toch wel het jurycommentaar. Igone de Jongh is de enige die ik nog enigszins serieus kan nemen, het is een vakvrouw natuurlijk maar ik waardeer haar vooral omdat ze de enige van de 3 is die fatsoenlijk Nederlands spreekt.
Kijk; ik weet dat Dan tha Man geen Nederlander is, maar (en ja dit heb ik gegoogled) Dan is in 2014 gestart met een cursus Nederlands, dan mag je toch na drie jaar toch wel verwachten dat hij in ieder geval zijn commentaar wel in deze taal kan geven?!

En dan Timor.. Timor heeft natuurlijk een flinke internationale carrière achter de rug, Voor de mensen die hem niet kennen: Timor heeft ooit met Michael Jackson op een podium dansjes geoefend en is daardoor een internationale superster geworden. Niks dan lof over zijn werk “attitude” (see what i did there??) want die heeft hij ongetwijfeld maar ik vind het stiekem af en toe best een naar manneke. Dat komt voornamelijk door Dance Dance Dance eigenlijk, want in alle seizoenen heb ik Timor nog nooit 1 volledige zin Nederlands horen praten. en dat vind ik irritant. en als ik twitter lees ben ik daar in niet de enige. Timor is altijd een beetje “extra” en daar zijn wij Nederlands (of ik in ieder geval) gewoon echt veel te nuchter voor.

Verder vind ik dat dit seizoen ons Edsiel en Roué gewoon moeten winnen, want ze zijn leuk en grappig en stralen als enige koppel uit dat ze echt vet veel plezier hebben in de optredens. Die 2 dansers die gewoon echt danser zijn en door heel Nederland worden uitgekotst omdat niemand ze de overwinning gunt mogen er wel mee kappen, Toprak en Stijn vind ik wel schattig, Maan gun ik het, Kay doet mij een beetje aan Ken van Barbie denken en daarom vind ik hem een beetje creepy. En ik moest wederom google opstarten om te kijken wie ook alweer het andere team waren (Koos en Renate) dus dat zegt al wel genoeg lijkt mij..

Veel plezier met de rest van het seizoen!

 

Plaats een reactie